Avocat – Infiintare firma

Avocat – Infiintare firma

Etape infiintare firma

1. Rezervarea denumirii firmei la ONRC

Inainte de rezervarea efectiva a numelui, asociatii trebuie sa alcatuiasca o lista scurta cu trei potentiale denumiri. Rezervarile sunt la nivel national, ceea ce inseamna ca nu veti putea rezerva o denumire daca este déjà rezervata in alt judet.

Exista o facilitate de verificare a disponibilitatii denumirii firmei pe site-ul :

http://recom.onrc.ro/

La registru veti completa o cerere in original si veti achita taxa de 50 ron.

Pentru mai multe detalii privind alegerea denumirii , click aici.

In urma acestei operatiuni se elibereaza de la registru o dovada privind disponibilitatea denumirii firmei, care va servi ulterior in diverse situatii- pentru intocmire contract de comodat/inchiriere, la banca, sau la notar pentru diverse declaratii.

2. Determinarea sediului social al viitoarei societati

Aici exista mai multe situatii, spatiul putand fi pus la dispozitie:

– printr-un contract de comodat (acesta este un act cu titlu gratuit, deci nu se mentioneaza plata unei chirii) –atasat este un model de contract de comodat;

– sau printr-un contract de inchiriere – intre persoana sau persoanele care detin imobilul si viitoarea societate – atasat este un model de contract de inchiriere;

in ambele cazuri, contractul se completeaza la beneficiar cu numele societatii in curs de constituire , mentionandu-se ca este vorba despre societate in curs de constituire .

La acest contract se anexeaza o copie dupa un act de proprietate aspura imobilului – extras CF nu mai vechi de 30 de zile.

Inregistrarea la finante a contractului pentru spatiu

Contractul de comodat/inchiriere, impreuna cu extrasul CF nu mai vechi de 30 de zile, 2 timbre de 2 lei (sau un timbru in valoare de 4 lei ) si copia dupa buletinul reprezentantului legal al societatii (administrator) se depun la finante pentru inregistrare. La dosar se depune (in unele cazuri) si o copie dupa dovada de unicitate.

Nu uitati sa aveti si un dosar plic, si in cazul in care nu sunteti reprezentant legal al societatii, si doriti sa duceti dvs actele la finante, va trebui sa aveti si imputernicire de la reprezentantul legal (imputernicirea nu trebuie autentificata notarial).

Scopul depunerii contractului la Administratia Financiara este obtinerea unei adeverinte de sediu social, adeverinta in care este mentionat daca la adresa respectiva mai functioneaza (sau nu) o alta societate comerciala.

Acordul proprietarilor

Daca imobilul cu destinatie de sediu social este o casa , nu este nevoie de nici un acord din partea vecinilor/asocietiei de proprietari.

In cazul unul apartament dintr-un bloc, este nevoie de acordul vecinilor cu care exista perete comun (verticala si orizontala) si in plus, si acordul asociatiei de proprietari.

Formularul de acord pe care trebuie sa il completati si pe care trebuie sa obtineri semnaturile este atasat aici.

Observatie : daca la sediul social la care urmeaza sa inregistrati firma mai exista un alt sediu social, pentru o alta firma, atunci trebuie sa va asigurati ca exista spatiu sufficient pentru a functiona ambele, in caz contrar, va trebui sa va ganditi la un alt sediu pentru firma.

Daca exista spatiu suficient pentru a functiona mai multe societati va trebui sa dati o declaratie la notar , pe proprie raspundere, in calitate de administrator, ca in imobilul respectiv pot functiona mai multe societati.

Ca administrator, cand mergeti la notar pentru aceasta declaratie , ar fi bine sa aveti asupra dvs. cat mai multe documente cum ar fi : dovada rezervarii denumirii firmei, extrasul CF , eventual actul constitutiv. Taxa este in jur de 20 de ron. La cabinetul notarial se va redacta aceasta declaratie si o veti semna impreuna cu notarul.

3. Intocmirea actului constitutiv

Exista diverse modele de acte constitutive – pentru firme cu asociat unic sau cu mai multi asociati.

Cateva precizari privind acest act sunt date mai jos :

http://www.capitalsocial.ro/infiintare-firma/act-constitutiv/

4. Depunerea capitalului social la banca

capitalul social se poate depune la orice banca . O data ajunsi la banca va trebui sa completati un set de formulare care sunt specifice fiecarei banci , sub indrumarea functionarului bancar.

Ar fi bine sa aveti asupra dvs. actul constitutiv si dovada rezervarii denumirii firmei.

Dupa deschiderea acestui cont, veti depune la casieria bancii suma aferenta capitalului social . Capitalul social minim pentru SRL este de 200 lei.

Banca va elibera un document doveditor : chitanta, extras de cont sau o alta dovada de depunere Numerar.

5. Completarea documentelor cerute de Registrul comertului pentru inregistrare

Acestea se gasesc pe site-ul ONRC si sunt :

– Cererea de inregistrare

– Anexa 1 la cererea de inregistrare (privind vectorul fiscal)

– Declaratie pe proprie raspundere

6. Depunerea actelor la registrul comertului

Dupa ce toate aceste documente sunt pregatite, in ziua depunerii lor la registrul comertului, veti mai primi spre completare, pe loc si :

– Specimen de semnatura

Continul dosarului:

Facem acum o mica recapitulare a continutului dosarului :

– Act constitutiv (in cate exemplare originale doriti, de regula cate unul pentru fiecare asociat);

– Dovada de spatiu :

o contract de comodat/inchiriere;

o extras CF;

o documentele primite de la finante mentionate la punctul 3;

o declaratia pe propria raspundere data la notar in cazul in care la acel sediu functioneaza si alte societati comerciale;

o Acceptul asociatiei de proprietari;

– Dovada depunerii capitalului social de la banca;

– Dovada rezervarii firmei

– Cererea de inregistrare + anexa 1

– Declaratia pe proprie raspundere

– Specimenul de semnatura

– Copii dupa cartile de identitate ale asociatilor si administratorilor

La registru veti fi informati asupra datei la care sa va prezentati pentru ridicarea documentelor de inmatriculare (certificatului de inregistrare a firmei, hotararea tribunalului judecatoresc de pe langa ONRC si certificatul constatator).

Nota : cazierul fiscal pentru administrator nu se obtine de la Ministerul de finante, ci este cerut automat de catre registru, prin cererea de inregistare mentionata la pct. 6