Modificări la Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii
Publicat în contabilitate · Miercuri 02 Mar 2022 · 2:30
În Monitorul Oficial nr. 206 din 2 martie 2022 a fost publicat Ordinul nr. 64/2022 al președintelui
ANOFM privind modificarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată
accesorii în conformitate cu prevederile cap. II — Anularea unor
obligații accesorii din OUG nr. 69/2020 pentru modificarea și
completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru
instituirea unor măsuri fiscale, aprobată prin Ordinul președintelui
ANOFM nr. 85/2021. Potrivit noului act normativ, ANOFM prin entitățile publice subordonate cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA) acordă amânarea
la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data
emiterii Fișei de calcul/Deciziei, până la data soluționării cererii de
anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2022 inclusiv (termenul prevăzut în reglementările valabile până la apariția acestui Ordin era 31 martie 2021),
în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică
AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. XIII alin. (1) din ordonanța de urgență.
De asemenea, de
la data emiterii deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată
accesorii, pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul
amânării la plată nu se efectuează stingerea până la data
soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30
iunie 2022 inclusiv, după caz. În situația în care debitorul nu depune
cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2022
inclusiv, AJOFM/AMOFM/CRFPA emite și comunică decizia de pierdere a
valabilității amânării la plată a obligațiilor de plată accesorii,
prevăzută în anexa nr. 7 la prezenta procedură.
Noul Ordin mai
prevede, între altele, că anularea obligațiilor de plată accesorii se
solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat
AJOFM/AMOFM/ CRFPA, conform art. 3 alin. (1), în baza unei cereri de
anulare a accesoriilor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la
prezenta procedură, depusă la registratura AJOFM/AMOFM/ CRFPA sau
comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de
acordare a anulării, dar nu mai târziu de 30 iunie 2022 inclusiv. În
situația în care au fost stinse obligații de plată accesorii în perioada
cuprinsă între data de 14 mai 2020 și data de 30 iunie 2022 inclusiv,
ce pot face obiectul anulării, precum și în cazul accesoriilor incluse
în ratele de eșalonare cu termene de plată după data de 14 mai 2020,
achitate odată cu plata ratei de eșalonare, potrivit art. XVI alin. (2)
din ordonanța de urgență, se naște dreptul de restituire al debitorului,
în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.
sursa: CECCAR